Hatvan évvel ezelőtt még nem számolhattak azzal a tervezők, hogy napjainkban már az sem számít szenzációnak, ha egy család két autót is fenntart.

A gépkocsik számának drasztikus növekedésével azonban Uránvárosban sem járt együtt új parkolóhelyek kialakítása. A városfejlesztési referatúrát vezető Magay Miklós szerint a városrészben lakók nem örülnének, ha a parkok rovására nőne a parkolók száma.

A munkaidő lejárta után valóságos közelharc indul a parkolóhelyekért Uránvárosban, de a Veress Endre utcai rendelőintézet környékén egész nap ez a helyzet – számolt be egyik olvasónk. Bár a városrész legnagyobb előnyeként szokás emlegetni, hogy – Pécs más lakótelepeivel összehasonlítva – jóval nagyobb a zöldterület, az autóknak szánt, viszonylag szűk helyen viszont egyre kevésbé férnek el a masinák.

– Amennyiben egy területen új funkció, például bevásárlóközpont épül, akkor az építtetőnek kell gondoskodnia a szükséges mennyiségű új parkoló biztosításáról, erről külön rendelet szól – mondta el érdeklődésünkre Magay Miklós, az önkormányzat Városfejlesztési és Kommunális Referatúrájának vezetője.

Hozzátette: a város nemrég módosította a szabályozási tervet, hogy a már meglevő garázskapacitás mellé továbbiak épülhessenek a Páfrány utcában.

– A Szilárd Leó park átépítésénél is a törekedtek arra a tervezők, hogy a lehető legtöbb parkoló épüljön, kiszolgálva az itteni igényeket – fogalmazott. Magay Miklós leszögezte, a visszajelzések alapján az Uránvárosban élők nem szeretnék, ha például a parkok, zöld területek kárára nőne a parkolóhelyek száma.

– Persze, azokon a funkció nélküli, vagy nem kihasznált területek esetében érdemes parkolók létesítésével foglalkozni – tette hozzá.

Az uránvárosi parkolási problémákkal kapcsolatban felkerestük a Magyar Autóklubot is. Jurasits Zoltán régiós igazgató azt közölte, ha érkezik hozzájuk megkeresés, javaslatot dolgoznak ki, melyet aztán az önkormányzat elé terjesztenek.