Mi lesz a vége, ha összefog egy bankkártya-társaság és egy parkolási szolgáltató? A kártyájukkal fizető autósok – miután leparkoltak – jót ehetnek egy közeli étteremben. Még alkalmazást sem kell telepíteniük okostelefonjukra.

A parkolóautomaták eddig főként készpénzkezelő és csekély hozzáadott értéket nyújtó készülékek voltak. A közeljövőben azonban felélénkíthetik egy-egy környék kiskereskedelmét: a legjobb úton haladnak afelé, hogy interaktív kereskedelmi terminálokká váljanak.

Parkolójegy kuponnal

Olyan parkolóautomaták tesztjellegű telepítését kezdték el New Yorkban, amelyek kedvezmény-kuponokat is adnak ki a parkolójeggyel együtt. A parkolóhoz közeli üzletek, éttermek és egyéb boltok próbálnak így kedveskedni a vezetésben megfáradt autósoknak – feltéve, hogy a Parkeon parkolási szolgáltató automatáinál és MasterCard-kártyájukkal fizetnek.

Célzott marketing

A két cég együttműködésével nyújtott kedvezményekhez nem szükséges bejelentkezés, regisztráció vagy mobiltelefon használata, így a folyamat egyszerű és mindenki számára elérhető. Az új szolgáltatás különösen értékes módja lehet a marketingnek a helyi üzlettulajdonosok számára, hiszen célzottan juttathatják el ajánlataikat az éppen ott tartózkodóknak.

A MasterCard és a Parkeon 2014-től indítja el a szolgáltatást Európában és Amerikában (siker esetén). Mivel a Parkeon Magyarországon is jelen van, lehet, hogy egyszer a hazai autóstársadalom is részesül ebben az örömben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here