A parkolóházak és mélygarázsok is a piac törvényi szerint működnek – szolgáltatásokat nyújtanak – tehát az ügyfelekért nekik is ugyanúgy meg kell küzdeni, mint egy étteremnek vagy más kereskedelmi vállalkozásnak. A garázsok ma is jelentősen le vannak maradva a kereskedelmi és szolgáltató cégektől a marketing területén, de sosem késő elkezdeni kommunikálni az ügyfelekkel; az alábbiakban összeszedtük a pár fontos teendőt.
1. Információk online
Az autósok nem rendelkeznek elegendő információval a parkolóházakról és mélygarázsokról. Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy a garázst megtalálják. Minél több információ érhető el egy garázsról, – pl. az interneten – annál valószínűbb, hogy az autósok megtalálják és odaszoknak.
2. Jól sikerült fényképek
Egy kép többet mond ezer szónál, így tartja a régi mondás. Önmagában az, hogy egy garázs elérhető az Interneten ma már nem elegendő: képek is kellenek, lehetőleg minél több. Nem mindegy viszont, hogy milyen minőségű a kép, vagy hogy mi a témája. Íme néhány ötlet, hogy mit kell egy garázsban lefotózni:
- környezet,
- bejárat – kijárat,
- sorompók,
- jegykiadók – jegyolvasók,
- rámpák,
- parkolóhelyek,
- lépcsőházak,
- liftek,
- fizető automaták,
- pénztár,
- videokamerák,
- rendszámolvasó kamerája,
- egyedi helyfoglaltság jelző LED-ek,
- mobiltelefonos fizetési lehetőség…
Ezt mind le lehet fotózni egy garázsban.
3. Közösségi közlekedési kapcsolatok
A P+R parkolók mellett a városi garázsoknál is fontos, hogy az oda érkező autós – ha szükséges – tudjon váltani a tömegközlekedésre. Az garázsüzemeltető ezért mindig tüntesse fel, hogy milyen járatoknak van megállója a garázs környéken. Még jobb megoldás, ha jegyeket is árul.
4. Kétkerekűek parkolása
Manapság sokan járnak kerékpárral vagy robogóval, de sajnos ezeknek a járműveknek a tárolása nem mindig oldható meg biztonságosan. Ha az üzemeltető hajlandó némi pénzt áldozni egy elkerített kerékpártároló vagy robogó parkoló kiépítésére az ingatlanon belül, sok visszatérő ügyfelet szerezhet.
5. Elektromos töltőállomások
A parkolóházak és mélygarázsok a jövő üzemanyagtöltő állomásai lesznek! Jó megoldás ha a garázsüzemeltető lépést tart a trendekkel és meglovagolja az elektromos autókhoz kapcsolódó elektromos töltőállomások népszerűségét. A garázs imázsához sokat hozzáad a környezet barát megoldások melletti állásfoglalás.
6. Szakmai küldetés
A leglényegesebb dolgot a végére hagytuk: fontos, hogy a garázs üzemeltetője tisztában legyen azzal, hogy a munkája hasznos és értékes! Manapság egyre jobban lehet érezni a parkolóhelyek hiányát. A sok helyen lerakott térkövek miatt a felszíni parkolóhelyek megszűntek, aminek egyenes következménye, hogy a városnak ezeken a részein már nem lehet autóval hazamenni. Így az itt lakó és autóval járó emberek számára csak a közterületen kívüli parkoló marad az egyedüli megoldás.
A garázsoknak tehát oroszlánrésze van abban, hogy tehermentesítik az utcát az ott parkoló autóktól, garázsok nélkül nem lehetne hol tárolni az autókat!
Tetszett a cikk? Osszátok meg minél többen! Köszönjük!